A6cf ошибка bmw e90

ошибка:
A6CF JBE: датчик системы AUC

датчик нужен для определения количества вредных компонент в воздухе. Представляет из себя чувствительный элемент подвешенный на тонких проводках. Выходит из строя из-за кучи всякой бяки на наших дорогах весной и осенью. Чистится спреем для чистки датчика массового расхода воздуха на раз.

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)

тот самый спрей
Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)
открываем, заливаем
Фото в бортжурнале BMW 3 series (E90)
и сушить

Цена вопроса: 0 ₽
Пробег: 113 016 км

Комментарии
12

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.

Спасибо, все таки нашел рабочий датчик на разборах, правда со 2-ой попытки, первый был неисправен как и мой, жаль сразу не проверил

Разбор тоже вариант 👌🏼😊

Не думаю, он вроде как немного смазывающим эффектом обладает

Как открывается? На клею сидит?

да, просто ковырнуть ножиком

Не получилось))) Пришлось отпилить) Но и чистки хватило ровно на 1 день.

странно…Ну вообще мне кажется это абсолютно бесполезная хрень. Сейчас на новой машине работает так себе, большей частью закрываю воздух вручную. В общем сомнительное решение…

Привет, а где его место расположения? Можешь скинуть ссылку на схему?


dimon8520

Привет, а где его место расположения? Можешь скинуть ссылку на схему?

Прямо над боксом, где блоки управления


  1. Митя325

    Регистрация:
    22 окт 2009
    Сообщения:
    49
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург

    Подскажите плиз, кто ведает, что за ошибка A6CF AUC Sensor ???


  2. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  3. Митя325

    Регистрация:
    22 окт 2009
    Сообщения:
    49
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург

  4. Если ехать за вонючим Камазом он улавливает газы и переключает климат в режим циркуляции, то бишь закрывается забор воздуха из вне.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  5. Митя325

    Регистрация:
    22 окт 2009
    Сообщения:
    49
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург


  6. GUNhed

    Регистрация:
    25 апр 2009
    Сообщения:
    11,364
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    это датчик загрязненности воздуха


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  7. Митя325

    Регистрация:
    22 окт 2009
    Сообщения:
    49
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург

    А вот интересно, а из-за него может кондей неработать?


  8. GUNhed

    Регистрация:
    25 апр 2009
    Сообщения:
    11,364
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    ничего там не сходит.
    обычно умерает после мойки под капотом. российский воздух тут непричем


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  9. FloralElf

    FloralElf
    Старики-разбойники

    Регистрация:
    26 янв 2010
    Сообщения:
    29,121
    Пол:
    Женский
    Регион:
    Санкт-Петербург


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  10. Хм. На моей машине ошибка эта висит всегда, но циркуляция автоматически переключается…


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  11. Все правильно, что бы Вы не задохлись своим-же углегазом, климат через определенное время переключает заслонки.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  12. То есть, если датчик AUC исправен, то при его срабатывании автоматически должна загореться (даже если до этого лампы не горели) контрольная лампа (буква А в кружке из стрелок) на панели климата?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  13. Наоборот. Если включена автоматическая рециркуляция (А в кружочке), то включаться она будет по данным с AUC.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  14. Этот датчик сам не включает систему? Для его работы надо сначала задействовать кнопку на панели климата?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  15. Да. А в кружочке. Кружочек без А — это принудительное включение.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  16. Спасибо. Просто у меня сейчас эта кнопка не задействована, ну и случилось вчера попасть под Камазовский выхлоп, тем самым вызвав желание поточнее узнать как эта система работает.:)


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  17. Подскажите) Не х5 е70 40д если такая ошибка, то такой же датчик? Где он стоит примерно? Какой у него номер? Спасибо)


  18. Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…
  19. Только обычно реагирует не на камазы, а на бензопомойки!


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  20. Полез посмотреть где он, не могу найти. Недавно меняли клапанную крышку и чистили впускной, может что не подключили сервисмены(. До этого ошибки этой не наблюдал.

  21. [​IMG]


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  22. Посмотрел) Фишка на датчике не до конца была насажена. Это кривожопые рабочие , когда блок мозгов вынимали при чиповке авто и собрали не до конца. Больше там некому лазить.

  23. классика))
    один раз приехала е60 с n46 из сервиса с ошибкой по вальветронику — они там час вокруг машины прыгали, отправили клиента домой с активной ошибкой в дме со словами «притрётся»)))
    открыл капот, надел до конца фишку на сервопривод, все счастливы.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  24. andrey a w

    Регистрация:
    21 фев 2009
    Сообщения:
    12,226
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Канада


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

Поделиться этой страницей

Ошибка A6CF у автомобиля BMW была обновлена 13:57. Определить ошибку в автомобиле BMW можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером A6CF — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля BMW.

A6CF

Неисправность в работе датчика AUC системы кондиционирования. Данное устройство предназначено для определения объема вредных веществ в воздухе и представляет собой чувствительный компонент, фиксирующий с помощью двух тонких проводов. Вероятнее всего, устройство засорилось и требует очистки.

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки A6CF у автомобиля BMW.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки A6CF и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей BMW Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками A6CF по автомобилю BMW. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей BMW

E39; E46; E60; E65; E70; E83; E90; F10; F20; X3 E34; X5 E53; X6.

Автомобильный сканер для BMW

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе A6CF и причины поломки. Дигностика любой модели BMW за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

     

05-29-2018, 08:37 AM

 
#1

Art Collector

e90yyc's Avatar

Drives: 2007 328xi (GM-delete 6MT)

Join Date: Feb 2018

Location: Canada

Fault code for AUC Sensor — A6CF


I’ve replaced my sensor with one from a scrapyard and am still getting this code… Yes, I’ve cleared it many times and it keeps popping up.

Has anyone else had theirs fail? I can’t find many posts about it (probably because it’s insignificant and nobody cares ha), so I’m trying to figure out what the likelihood is that it’s the sensor versus wiring or something else.

Clearing codes and disconnecting AUC sensor will also throw a A6CF code, so it seems the fault is quite general and does not refer to the function of the AUC sensor itself.

If there is any way for me to test it with a multimeter too, I’d give that a try. I’ll probably start by checking the actual harness for voltage, but I’m not sure what is normal here.

     

07-23-2018, 06:28 PM

 
#2

Registered

Drives: e93 328i

Join Date: Jul 2018

Location: Bay Area, CA

Did you ever figure this out? I came across your post while searching for info on the AUC sensor, my AC isnt working and I have two codes I think are related.

The first is the same one you have re the AUC, the second is DRUCK_SENSOR (9C5E), which translates to pressure sensor. I am hoping this refers to the AC pressure sensor, which I have a feeling it does since I get infinite resistance across all the pins of the pressure sensor, but have 13.9V, 5V, and ground at the harness for the pressure sensor.

Do you know if the AUC sensor will prevent the AC compressor from engaging? I have the pressure sensor on the way, and just want my AC to work so if I need to get the AUC on the way I will.

     

07-23-2018, 07:58 PM

 
#3

Brigadier General

Drives: 2007 328xi E91

Join Date: May 2017

Location: Fairfax Co, VA

Quote:

Originally Posted by jarad35
View Post

…Do you know if the AUC sensor will prevent the AC compressor from engaging? I have the pressure sensor on the way, and just want my AC to work so if I need to get the AUC on the way I will.

The AUC function is to detect pollutants in the ambient air when A/C is using outside air (as opposed to recirculating inside air). If it detects pollutants, it causes the recirculation flap to go to recirculate mode, but it does NOT shut down compressor function. A non-functioning Refrigerant Pressure Sensor WILL prevent compressor function however, so you will have everything you need to restore refrigeration circuit function when the new Pressure Sensor arrives (assuming you have a vacuum pump, refrigerant, etc. ;-).

Note the 2nd post in this thread:
https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1085988

George

     

07-23-2018, 08:24 PM

 
#4

Art Collector

e90yyc's Avatar

Drives: 2007 328xi (GM-delete 6MT)

Join Date: Feb 2018

Location: Canada

I did get this figured out. Had bad sensors. Got a good one and all is well now.

As George mentioned this won’t prevent anything other than AUC-specific functions from working.

     

07-23-2018, 10:56 PM

 
#5

Brigadier General

Drives: 2007 328xi E91

Join Date: May 2017

Location: Fairfax Co, VA

Quote:

Originally Posted by e90yyc
View Post

I’ve replaced my sensor with one from a scrapyard and am still getting this code…disconnecting AUC sensor will also throw a A6CF code, so it seems the fault is quite general and does not refer to the function of the AUC sensor itself.

Quote:

Originally Posted by jarad35
View Post

…I have two codes I think are related. The first is the same one you have re the AUC, the second is DRUCK_SENSOR (9C5E), which translates to pressure sensor.

Just to clarify: Since BOTH the AUC and Refrigerant Pressure Sensors (along with the Compressor Control Valve are connected to the JBE which is in turn connected to the IHKA, I would presume that either code (A6CF or 9C5E) was found by connecting to the JBE as opposed to the IHKA, or else found using Functional Jobs (assuming you are using INPA) and shown as being saved in JBE error memory?

Thanks,
George

     

07-23-2018, 11:13 PM

 
#6

Art Collector

e90yyc's Avatar

Drives: 2007 328xi (GM-delete 6MT)

Join Date: Feb 2018

Location: Canada

A6CF was on JBE module, yes.

     

07-24-2018, 10:58 PM

 
#7

Registered

Drives: e93 328i

Join Date: Jul 2018

Location: Bay Area, CA

Installed a new AC pressure sensor, haven’t charged it yet, but still getting 0 bar reading in INPA. It doesn’t fluctuate at all, which seems very strange to me. It’s just a flat 0 bar, but I have signal and reference voltage to the harness, which makes me think the connection is fine.

Could this be the IHKA or JBE not properly interpreting the signal? I am thinking I need to test continuity from the sensor harness to the JBE, but I’m getting the correct voltages at the harness. Is there anything else I should be looking at here to try to fix this?


Last edited by jarad35; 07-25-2018 at 02:06 PM..

     

07-25-2018, 08:00 PM

 
#8

Registered

Drives: e93 328i

Join Date: Jul 2018

Location: Bay Area, CA

For inpa reconnected, I still have a 9c5e error with the new pressure sensor. Found the pinouts for the JBE, I am not getting continuity between the pressure sensor earth, and pressure sensor signal or activation pins on the connection. I’m assuming this is a problem, since these must need to connect to ground.

Does anyone have any advice on where to go from here?


Last edited by jarad35; 07-25-2018 at 08:24 PM..

     

07-25-2018, 09:20 PM

 
#9

Registered

Drives: e93 328i

Join Date: Jul 2018

Location: Bay Area, CA

Ok, so after some more digging around I noticed my voltage with the engine running is 14.9-15v (measured with a fluke from the + terminal under the hood to ground). I think this is too high, but I don’t know if the ECU can request this much voltage. I’m afraid this is the core of the problem, and the over voltage is causing a problem with the AC sensor, or worse it’s toasted my JBE.

How high can the alternator voltage safely go on an e93?. I can’t get the ecu to load in inpa, I think I have the wrong ipo file. It tells me it’s looking for zbel87_2, and I only have it without the _2.


Last edited by jarad35; 07-25-2018 at 10:32 PM..

     

05-18-2019, 05:51 AM

 
#10

Registered

Drives: BMW e93

Join Date: May 2019

Location: England

AUC sensor


I have the same fault , is this a relatively easy job to do .?

     

05-20-2019, 12:23 PM

 
#11

Art Collector

e90yyc's Avatar

Drives: 2007 328xi (GM-delete 6MT)

Join Date: Feb 2018

Location: Canada

Quote:

Originally Posted by BillyOnions
View Post

I have the same fault , is this a relatively easy job to do .?

Super easy. Literally disconnect the harness and twist the old one out. Installation is the reverse of removal.

__________________

When I’m dead, just throw me in the trash.

     

07-04-2020, 10:26 AM

 
#12

Second Lieutenant

Salzamani's Avatar

Drives: 2007 335i E90 Sport Package

Join Date: Sep 2016

Location: San Diego

Quote:

Originally Posted by e90yyc
View Post

Super easy. Literally disconnect the harness and twist the old one out. Installation is the reverse of removal.

I know the original one you bought that was from the scrap yard was bad. Was the one you bought last brand new? What was the cost? Is the function of the climate control noticeable after the fix? Air quality?

     

07-05-2020, 01:22 PM

 
#13

Art Collector

e90yyc's Avatar

Drives: 2007 328xi (GM-delete 6MT)

Join Date: Feb 2018

Location: Canada

Quote:

Originally Posted by Salzamani
View Post

I know the original one you bought that was from the scrap yard was bad. Was the one you bought last brand new? What was the cost? Is the function of the climate control noticeable after the fix? Air quality?

Ended up getting ahold of another used one that worked fine. At least no codes, which leads to me to believe the readings were within spec and therefore it�s functioning well enough.

Someone on this forum ended up sending me one, but frankly if I had to buy a used one I wouldn�t pay more than $20 Canadian, so like $15 USD max. And many here will say that�s way too much; my options are more limited up here though. New ones are about $75 USD, which I certainly had no intention of paying for something as nonessential as this.

To your question about air quality: Honestly, I�ve noticed no difference. I�m just the type of person who likes to fix shit when it breaks, even if the real-world impact is minimal. Since all it does is automatically recirculate air if pollutant levels exceed a certain threshold, I�m not surprised I haven�t noticed. Truthfully, there are instances when I would have expected it to activate recirculation but it hasn�t�times where I�ll smell strong diesel fumes, but nothing seems to happen.

I�m sure it works, I just don�t know at what thresholds it activates, and what pollutants the sensor responds to.

__________________

When I’m dead, just throw me in the trash.

     

07-05-2020, 11:01 PM

 
#14

Second Lieutenant

Salzamani's Avatar

Drives: 2007 335i E90 Sport Package

Join Date: Sep 2016

Location: San Diego

Quote:

Originally Posted by e90yyc
View Post

Ended up getting ahold of another used one that worked fine. At least no codes, which leads to me to believe the readings were within spec and therefore it�s functioning well enough.

Someone on this forum ended up sending me one, but frankly if I had to buy a used one I wouldn�t pay more than $20 Canadian, so like $15 USD max. And many here will say that�s way too much; my options are more limited up here though. New ones are about $75 USD, which I certainly had no intention of paying for something as nonessential as this.

To your question about air quality: Honestly, I�ve noticed no difference. I�m just the type of person who likes to fix shit when it breaks, even if the real-world impact is minimal. Since all it does is automatically recirculate air if pollutant levels exceed a certain threshold, I�m not surprised I haven�t noticed. Truthfully, there are instances when I would have expected it to activate recirculation but it hasn�t�times where I�ll smell strong diesel fumes, but nothing seems to happen.

I�m sure it works, I just don�t know at what thresholds it activates, and what pollutants the sensor responds to.

Good details man. Thank you!!

I guess I�m wishful thinking here. I�m not sure I will ever buy a turbo car again. Heat is destructive to so many things. I can�t stand a anything that runs hot and turbos run hot. One problem that these BMW�s have is once the engine area gets fully warmed up from a drive the fresh air coming into the cabin is hot even though the outside air temperature is nice and cool. I never had this problem with any other car I�ve ever owned. Both of the BMW�s I�ve owned 535i & 335i both with the same turbo engines have this issue. I can override this heat in the cabin by turning on the AC which in my opinion only puts more of a load on the engine and makes it run even hotter. I don�t believe there is anything that is wrong with the engine it�s just a design flaw. I keep hoping to one day run into a fix but the truth is in all the forums I�ve ever looked with others reporting this issue no one ever reports a fix. Most people just say it�s normal and it�s just by design.

Yeah I�m the same way in that I want my stuff to work right but I�ve learned if your not careful you can waist a lot of money on these cars and when you go to sell it that money will not go back in your pocket. I do most of the repairs myself. I bought the car 2 years ago. It�s an 07 335i E90. It only had 64k miles. I paid $9400 for it. I�ve learned a lot about these engines since I owned 2 of them. I�ve performed about $8000(what dealer would charge)worth of repairs and preventative maintenance. If I was to sell it tomorrow I would be lucky if I get $7500 for it. Damn car always need something man! I�m thinking about running back to Toyotas.

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 1

Код ошибки:

Значение ошибки


Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Из чего состоит ошибка

В пятизначных кодах первый знак обозначает принадлежность к системе, в которой обнаружена неисправность:

  • Р — неполадки, зафиксированные в работе силового агрегата либо автоматической трансмиссии (АКПП);
  • В — неисправности, связанные с функционированием кузовных систем — электрических стеклоподъемников, подушек безопасности Airbag (SRS), центрального замка и т. д.;
  • С — коды ошибок в работе шасси или ходовой составляющей транспортного средства;
  • U — неисправности, связанные с электрикой или электронным оборудованием, взаимодействием между управляющими модулями, цифровым интерфейсом.

Второй знак обозначает:

  • 0 — общая цифра для всех OBD2 кодов;
  • 1 или 2 — код производителя транспортного средства;
  • 3 — резервая позиция.

Третий знак в комбинации неисправности указывает на тип поломки:

  • 1 и 2 — сбои в функционировании систем подачи воздуха либо топлива;
  • 3 — неисправности в работе системы зажигания;
  • 4 — неполадки, связанные с функционированием систем вспомогательного контроля;
  • 5 — сбои в работу элементов системы холостого хода;
  • 6 — неполадки, зафиксированные в функционировании электронного блока управления автомобилем или его электролиниями;
  • 7 и 8 — неисправности трансмиссионного агрегата.

Последние два знака обозначают порядковый номер неисправности.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

Возможно, вам также будет интересно:

  • A57 3xhw thair ошибка
  • A559 ошибка бмв e90
  • Abb acs355 ошибка f0009
  • Abb acs355 ошибка 0035
  • Abb acs 800 ошибка 7510

  • Понравилась статья? Поделить с друзьями:
    0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии